공지사항
[보상&언박싱영상 가이드] 상품 개봉 시 주의사항 (Unboxing Video Guide / PRECAUTION)
안녕하세요. 미화당레코드입니다.
배송된 상품의 개봉 시 주의사항 및 보상/언박싱 영상에 대하여 정확한 가이드 안내 드립니다.
배송된 상품을 개봉하실 때 필히 영상 촬영을 통해 배송된 시점부터 제품에 하자 및 구성품이 없음을 증명할 자료가 있어야 교환 및 보상이 가능합니다.
하자 없이 안전한 배송을 보내드리려고 노력하고 있지만, 검수되지 못한 하자 물품에 대해 보상을 받으시려면 개봉 영상을 보내주셔야 합니다.
또한 한 번 보상 받으신 상품에 대해서는 재보상 신청 불가능합니다. (최초 1회만 가능)
재보상 불가에 대한 점은 사전에 공지 및 구매자의 동의를 구한 부분으로 어떠한 사유로든 재보상 불가함을 안내 드립니다. (상품 판매창 및 결제창 내 구매자 약관 동의 참고)
※ 보상 가능한 상품 기준 ※
- [재질의 특성으로 보이는 미세한 스크래치, 5mm이하의 찍힘, 스크래치, 잉크 튐, 눌림 자국, 뒷면의 경미한 하자, 공정/재질상의 하자 등 상품 가치가 훼손되었다고 판단되지 않는 상품]은 교환 불가합니다.
- 모든 보상에 대한 접수는 배송 받은 후 14일 이내에 언박싱 영상과 함께 신청해주셔야 합니다.
- 한 번 보상 받으신 상품에 대해서는 재보상 불가 합니다. (최초 1회만 가능)
1. 영상 시작 시, 개봉되지 않은 상태의 운송장이 부착되어 있는 박스를 촬영해주세요. (테이핑 훼손이 없어야 하고 운송장이 보여야 합니다.)
=> 송장에 있는 고객님의 주문 정보를 통해 미화당 레코드의 상품인지를 판별하기 위함이며 미개봉 상태임을 확인하기 위함입니다.
2. 박스 안이 다 보이는 구도로 촬영해주세요.
=> 영상 내에서 박스의 포장을 뜯고 구성품을 확인하시는 부분이 보여야 합니다. 박스 내부가 전부 보이는 구도의 영상이어야 정확한 확인 가능합니다.
3. 요청하시는 상품의 하자를 영상 내에서 정확히 보여주세요.
=> 하자 부분이 자세히 보이는 사진을 한 번 더 요청 드릴 수 있지만, 보상 가능한 상품의 판별 기준은 언박싱 영상을 기준으로 합니다.
사진은 부가적인 확인 절차일 뿐이며 영상 내에서 하자가 확인되는 경우에만 보상이 가능합니다.
4. 특전 포토카드 불량의 경우, 보상 접수 전 요청하시는 특전 포토카드를 폐기하신 사진이나 영상을 요청 드립니다.
=> 특전 포토카드의 보상 접수 시, 불량품 폐기에 대한 사진 및 영상 요청이 있을 수 있으니 보상 접수가 완료되기 전까지는 불량품을 버리지 마시기 바랍니다.
5. 모든 영상은 편집되지 않은 원본 영상이어야 합니다.
=> 영상의 용량이 커서 임의로 편집을 하는 경우가 있습니다. 이 경우 다시 한 번 원본 영상을 요청 드립니다.
또한 중간에 끊기지 않는 영상으로, 박스 개봉부터 모든 물품 확인이 끝날 때 까지 이어지는 한 영상이어야 합니다.
위의 내용을 꼭 숙지하신 후 언박싱 영상을 촬영 및 첨부하여 이메일 보내주시기 바랍니다.
한 번 보상 받으신 상품에 대해서는 재보상 신청 불가능한 점 다시 한 번 안내 드립니다.
◎ 보상 신청 이메일 주소 : mihwadang@munhwain.kr
[신청 양식]
1. 상품명
2. 요청 물품 (ex.응모자 포카 or A버전 앨범 포토카드)
3. 누락/훼손된 멤버 이름 (이벤트 특전 포토카드에만 해당합니다. 앨범 내 구성품은 앨범 자체를 교환 해드리며 특정 멤버 지정이 불가능합니다.)
4. 보상 요청 사유 (ex. 얼굴 부분의 눌림 자국 or 앨범 구성품 포토카드 누락 or 1분30초 얼굴에 스크래치)
→ 재질의 특성으로 보이는 미세한 스크래치, 5mm이하의 찍힘, 스크래치, 잉크 튐, 눌림 자국, 뒷면의 경미한 하자, 공정/재질상의 하자 등 상품 가치가 훼손되었다고 판단되지 않는 상품은 교환이 불가합니다.
이 점 참고하여 신청해주시기 바랍니다.
5. 주문 번호
6. 배송 받을 주소
7. 수취인 이름
8. 수취인 휴대폰 번호
감사합니다.
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Hello, this is MIHWADANG RECORD.
When you open the delivered product, you must have data to prove that the product has no defects or components from the time it was delivered through video shooting to exchange it and compensate it.
We are trying to send you a safe delivery without defects, but you need to send us an opening video to be compensated for defective items that have not been inspected.
Also, it is not possible to apply for re-reward for the product you received once. (Only for the first time.)
We inform you that re-compensation is not possible for any reason as we have obtained prior notice and consent from the buyer.
(Refer to the terms and conditions in the product sales window and payment window.)
※ Compensable Product Standards
- You must apply for all compensation with the unboxing video within 14 days of delivery.
- You cannot apply for re-compensation for products that have been compensated once. (First time only)
1. At the beginning of the video, show us the attached invoice in an unopened state. (There should be no damage to the tape and the shipping address should be visible.)
=> This is to check whether the product is MIHWADANG RECORD's product with the customer's order information written on the invoice.
2. Please shoot in a composition where you can see everything in the box.
=> In the video, you should see the part where you open the box and check the components. It is only possible to accurately check the composition video that shows all the inside of the box.
3. Please show us the defect of the product you are requesting in the video.
=> We request one more time a picture showing the defect details, but it is based on the defect identified within the unboxing video. Photography is just an additional confirmation procedure. Compensation is only possible if defects are identified in the video.
4. In the case of a defective special photo card, we request a photo or video of destroying the special photo card you request before receiving compensation.
=> When receiving compensation for the special photo card, there may be a request for photos and videos of destroying the defective product, so please do not throw away the defective product until the compensation is completed.
5. All videos must be unedited original videos.
=> Due to the large capacity of the video, there are cases where editing is done arbitrarily. In this case, we request the original video once again.
It is also a video that does not cut off in the middle, and it should be one video that runs from the box opening to the end of checking all items.
Please be sure to understand the above and send us an e-mail by taking and attaching an unboxing video.
Once again, I would like to inform you that you cannot apply for re-reward for the product you have been compensated for.
◎ Email address: mihwadang@munhwain.kr
1. Your request artist or Purchased product name
2. Request item (ex. Applicant photo card / A version album's photo card)
3. The name of the group member making the request (only for event special gift. defect of Album and album components will be exchange as new album, and you can't designate a member.)
4. Reasons for requesting compensation (ex: face part was scratched something / missing photo card for album components)
→ Products that are not judged to have damaged the value of the product(material scratches, less than 5mm mark, scratches, ink splashes, press marks, Process/Material defects, minor defects on the back) cannot be compensated. Please refer to this and apply.
5. Order number
6. Recipient's address(ONLY KOREA ADDRESS)
7. Recipient's name
8. Recipient's mobile number(ONLY KOREA PHONE NUMBER)
Thank you.